آیا می‌دانید بهترین اینترنت برج‌ ها و مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری در مشهد و شهر‌های دیگر چیست؟ با توجه به تعدد برج‌ها و ساختمان ‌های بلند در شهر‌های بزرگ مانند مشهد یا تهران، نیاز به داشتن یک اینترنت مرکزی قوی و پرسرعت، بیش از پیش احساس می‌شود. حتی در برج‌های اداری و یا تجاری علاوه بر اینترنت مرکزی، گاهی نیاز به یک شبکه داخلی جهت پیش برد امور نیز هست. ما در امنیت پرداز به عنوان نماینده رسمی شرکت پیشگامان، با نصب و راه‌اندازی لینک رادیویی در کمترین زمان ممکن یک سرویس اینترنت ویژه برج ها و مجتمع ها در اختیار شما قرار می‌دهیم. حتی در مناطقی که خط تلفن ثابت یا آنتن موبایل وجود ندارد.

با در نظر گرفتن نوع کابل کشی ساختمان می‌توان راهکار‌های متفاوتی برای راه اندازی سرویس اینترنت برج‌ ها و مجتمع ها پیاده سازی کرد، از جمله vdsl2، adsl2+ و hotspot. برای آگاهی بیشتر، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

در این مطلب خواهید خواند: پنهان

امنیت پرداز دارای نمایندگی کشوری چندین شرکت ارائه دهنده اینترنت با مجوز FCP 

اینترنت ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها

  • بدون نیاز به خط تلفن ثابت
  • بدون نیاز به آنتن موبایل
  • با تجهیزات رایگان و امانی
  • سرعت بالا و بدون قطعی
  • امکان ارائه اینترنت روی خطوط pcm، فیبر نوری یا مسی
051-91094500 ۰۲۱-۹۱۰۹۴۴۸۳ تکمیل فرم ثبت نام

چرا در برج ها و مجتمع ها نیاز به اینترنت پرسرعت احساس می‌شود؟

فرقی ندارد که شما در یک مجتمع مسکونی سکونت دارید یا دارای یک واحد تجاری در یک پاساژ، برج تجاری و یا اداری هستید، در هر صورت شما به یک اینترنت پرسرعت و بدون قطعی نیاز دارید که بتوانید با توجه به نیازتان آن را مدیریت کنید. گاهی اوقات حتی به دلیل ارتباطات با دیگر واحد‌های برج نیاز به یک شبکه داخلی نیز ممکن است وجود داشته باشد. در این مواقع ما می‌توانیم با ارائه یک سرویس اینترنت ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها به شما کمک کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه هر واحد به صورت جداگانه به دنبال دردسر‌های ثبت نام خط تلفن و دریافت یک اینترنت نه چندان مطلوب از مخابرات باشد، با هماهنگی مدیریت ساختمان در ساختمان‌های با سایز کوچک‌تر یا هماهنگی با هیئت مدیره برج یک اینترنت مرکزی نصب کنید. سپس با دسترسی به پنل شخصی خود به راحتی سرویس‌هایی (ترافیک حجم) که می‌خواهید برای خود خریداری کنید.

۳ روش راه اندازی اینترنت برج ها و مجتمع ها

بهترین اینترنت مرکزی ساختمان‌های مسکونی و برج‌های اداری یا تجاری نصب اینترنت رادیویی در بالای پشت بام و به اشتراک گذاری اینترنت برای واحد‌ها است. اینترنت رادیویی در مشهد و یا تهران اکثر کلان شهر‌ها به محبوب‌ترین اینترنت تبدیل شده است، زیرا علاوه بر سرعت دانلود و آپلود بالا، دارای پایین‌ترین پینگ تایم در میان تمامی انواع پهنای باند موجود در کشور نیز هست. برای این‌کار به برخی از تجهیزات شبکه نیاز است که ابتدا با آنها و نحوه عملکردشان آشنا می‌شویم:

تجهیزات مورد نیاز

radio antena

آنتن رادیو یک تجهیز شبکه است که وظیفه اصلی را در برقراری ارتباط در یک لینک رادیویی را بر عهده دارد. آنتن رادیو که برند‌های مختلفی دارد، دیتای اینترنت را به صورت بی‌سیم از پاپ سایت‌ها (دکل‌های ارائه دهنده اینترنت در سطح شهر) دریافت و به آنها ارسال می‌کند.

آنتن رادیو برای راه اندازی اینترنت مرکزی ساختمان

core switch

سوئیچ مرکزی یک سخت افزار شبکه است که دستگاه ها را در یک شبکه کامپیوتری با استفاده از سوئیچینگ بسته برای دریافت و ارسال داده ها به دستگاه مقصد متصل می کند. در واقع سوئیچ شبکه یک پل چند پورت است که از آدرس های MAC برای ارسال داده ها استفاده می کند.

سوئیچ شبکه برای راه اندازی اینترنت مرکزی ساختمان

DSLAM

dslam در واقع یک مرکز مخابراتی کوچک است. این دستگاه با بهره بردن از تکنیک پیشرفته مالتی پلکسینگ، مودم‌های مشترکین را در یک Uplink با ظرفیت بالا تجمیع کرده و آنها را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) مانند پیشگامان متصل می کند.

dslam تجهیزات اینترنت مجتمع و برج و ساختمان

حال که با تجهیزات لازم برای راه اندازی یک اینترنت پرسرعت برای یک مجتمع یا ساختمان چند طبقه آشنا شدید، بهتر است برای روشن شده موضوع به تصویر زیر نگاه کنید. یک ساختمان را تصور کنید که دارای تعدادی واحد مسکونی یا تجاری است.

طرح اینترنت مرکزی ویژه برج ‌ها و مجتمع ‌ها بدین گونه است که یک آنتن رادیویی بالای پشت بام ساختمان نصب می‌شود. علاوه بر آن در قسمت مرکزی ساحتمان نیز یک Core Switch یا Dslam قرار می‌گیرد. سپس آنتن رادیویی از طریق امواج رادیویی، دیتای اینترنت را از دکل‌های ارائه دهنده اینترنت (پاپ سایت) در سطح شهر دریافت کرده و به سویئچ مرکزی یا Dslam ارسال می‌کند. حال این دیتا از طریق این سویئچ به تمامی واحد‌ها انتقال می یابد.

جهت انتقال اینترنت به واحد‌ها با توجه به نوع کابل کشی ساختمان، ۳ نوع توپولوژی می‌توان پیاده‌سازی کرد:

HOTSPOT

VDSL2

ADSL2+

جدول مقایسه اینترنت های برج و مجتمع

فاکتورهای مقایسه

سرعت

نیاز به خط تلفن

نیاز به مودم

نیاز به کابل کشی

قیمت نصب

ADSL2+

20 Mb سرعت

عدم نیاز به خط تلفن

به مودم نیاز است

نیاز به کابل کشی دارد

نصب و راه اندازی رایگان

VDSL

60 Mb سرعت

عدم نیاز به خط تلفن

به مودم نیاز است

نیاز به کابل کشی دارد

نصب و راه اندازی رایگان

HOTSPOT

50-100 Mb سرعت

عدم نیاز به خط تلفن

عدم نیاز به مودم

عدم نیاز به کابل کشی

نصب و راه اندازی رایگان

نصب و راه اندازی اینترنت برج ها و مجتمع ها چگونه انجام می‌شود؟

اینکه «کدام یک از ۳ راهکار ارائه شده (adsl، vdsl و یا hotspot) برای ساختمان شما مناسب است یا نه» تا حد زیادی به نحوه کابل کشی ساختمان بستگی دارد:

چنانچه بین واحد‌ها کابل کشی انجام شده باشد باید از سرویس adsl2+ یا vdsl2 استفاده کرد:

اگر کابل کشی بین واحد‌ها فیبر نوری یا کابل شبکه باشد باید تکنولوژی vdsl2 پیاده سازی شده و با قرارگیری یک سویئچ در مرکز ساختمان، مشترک اینترنت را از سر کابل در واحد خود دریافت کند.

اما چنانچه کابل کشی مسی (خط تلفن ثابت) بین واحد‌ها انجام شده باشد، تکنولوژی adsl2+ برای این واحد‌ها اجرا می‌شود. به طوریکه یک dslam در قسمت مرکزی ساختمان قرار گرفته و مشترک اینترنت را روی خط تلفن ثابت دریافت می‌کند.

اینترنت adsl برای مجتمع های مسکونی و تجاری

چنانچه بین واحد‌ها هیچگونه کابل کشی انجام نشده باشد باید از سرویس hotspot استفاده کرد:

اگر هیچ گونه کابل کشی مخابراتی اعم از مسی، فیبر نوری یا شبکه در ساختمان وجود نداشته باشد، در هرطبقه بسته به نیاز اکسس پوینت‌هایی قرار داده می‌شود و دیتای اینترنت از طریق آنتن رادیویی به سویئچ، سپس به اکسس پوینت و از اکسس پوینت به صورت wifi قابل استفاده برای مشترکین خواهد بود.

به طوریکه در این روش نیاز به هیچ گونه قرار دادن مودم در هر واحد نیست و هر واحد فقط با یک نام کاربری و رمز عبور می‌تواند به وافای ساختمان متصل شود.

اینترنت رادیویی هات اسپات برای برج ها و مجتمع ها

خدمات قبل از نصب اینترنت

  • مشاوره رایگان، بازید و امکان سنجی در محل مجتمع
  • امکان برگزاری جلسه توجیحی برای هیئت مدیره

مراحل نصب اینترنت مجتمع‌ های مسکونی و برج ها

اینترنت مرکزی ساختمان رادیویی

نصب و راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در برج
با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه

اینترنت برج ها و مجتمع های مسکونی و اداری

نصب و راه‌اندازی اینترنت مرکزی مجتمع
سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه

خدمات بعد از نصب اینترنت

پس از اتمام مراحل نصب و راه اندازی، شما قادر خواهید بود از پشتیبانی ۲۴ ساعته ما با شماره‌ تلفن‌های ۹۱۰۹۴۵۰۰-۰۵۱ برخوردار شوید.

هزینه نصب و راه اندازی اینترنت برج و مجتمع های مسکونی و تجاری

از آنجاییکه امنیت پرداز دارای چندین نمایندگی کشوری از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت با مجوز FCP است، این خبر خوش را باید به شما بدهیم که چنانچه بخواهید اینترنت ساختمان خود را (در ساختمان‌هابی با بیش از ۸ واحد) از ما تهیه کنید، هزینه نصب و راه اندازی کاملا رایگان خواهد بود.

  • هزینه تجهیزات: تجهیزات به صورت امانی برای شما قرار داده خواهد شد، (البته اگر بخواهید تجهیزات را خریداری کنید نیز، امکان آن وجود دارد). هزینه لینک رادیویی شما را ما متقبل می‌شویم و تنها هزینه ای که می‌بایست ساکنین مجتمع پرداخت کنند هزینه برخی از تجهیزات شامل کابل، مودمی که در واحد شما قرار می‌گیرد و سویئچ است.
  • هزینه نصب و راه اندازی: رایگان می‌باشد، بدین معنی تمامی هزینه‌های نصب، کارشناس، ایاب و ذهاب و … بر عهده ما خواهد بود.
  • هزینه سرویس: هزینه سرویس (حجم مصرفی) را می‌بایست بر اساس تعرفه مصوبه پیشگامان که مورد تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات است، پرداخت کنید. تعرفه اینترنت را نیز می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.
اینترنت مرکزی مجتمع عای مسکونی

تعرفه اینترنت ویژه برج‌ها و مجتمع‌ها

این نکته را در نظر داشته باشید که؛ سرویس اینترنت هر واحد به صورت جداگانه است. به هر واحد یک پنل کاربری اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از طریق آن به خرید سرویس، تمدید یا شارژ و یا کنترل مصرف اینترنت بپردازد. در جداول زیر می‌توانید تعرفه سرویس های اینترنت مجتمع‌ های مسکونی و تجاری یا برج‌ ها را مشاهده کنید.

ثبت درخواست اینترنت مرکزی

برای خرید اینترنت برج و مجتمع‌های مسکونی و غیرمسکونی از طریق فرم ثبت نام آنی و یا تماس با شماره‌ درج شده اقدام کنید. فرآیند خرید و ثبت نام شما در چند دقیقه انجام می‌شود.

051-91094500











    مزایای راه اندازی اینترنت مرکزی برای برج ها و مجتمع ها

    • هزینه مقرون به صرفه
    • ارائه تجهیزات به صورت امانی
    • سرعت بالا و تضمین پایداری
    • عدم نیاز به مراکز مخابراتی
    • عدم نیاز به خط تلفن ثابت
    • عدم محدویت در تعداد مشترکین
    • مستقل بودن اینترنت هر واحد
    • قابل ارائه در مکان‌های فاقد آنتن موبایل
    • امکان ارائه اینترنت روی خطوط pcm، فیبر نوری یا مسی
    • پشتیبانی فنی دائمی و اعزام کارشناس در صورت نیاز
    • امکان ایجاد شبکه داخلی جهت امور ساختمان
    • امکان استفاده از جشنواره‌های ویژه پیشگامان برای مجتمع ها
    • امکان ایجاد پنل مدیریتی جهت بررسی و رسیدگی به اینترنت واحدها و کنترل مصرف
    • یکپارچگی و عدم نیاز به مراجعه به شرکت های مختلف برای راه اندازی اینترنت

    ثبت درخواست اینترنت مرکزی برای انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری

    اهمیتی ندارد که در مرکز یک شهر هستید یا در مناطقی درو افتاده از شهر، نزدیک به مراکز مخابراتی هستید یا دور از آن، ما می‌توانیم به صورت کاملا مقرون به صرفه یک اینترنت پرسرعت و عالی در اختیار شما قرار دهیم.

    پس همین حالا با شماره‌های زیر تماس بگیرید و یا از طریق فرم ثبت نام یک درخواست برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

    سوالات متداول (FAQ)

    بهترین اینترنت مجتمع‌های مسکونی و تجاری چیست؟

    بهترین اینترنت مرکزی ساختمان‌های مسکونی و برج‌های اداری یا تجاری، اینترنت رادیویی در بالای پشت بام و به اشتراک گذاری اینترنت برای واحد‌ها است.

    روش پیاده‌سازی اینترنت پرسرعت رادیویی برای مجتمع‌ها و برج‌ها چگونه است؟

    با توجه به نوع کابل کشی ساختمان شما، به ۳ روش (adsl، vdsl و یا hotspot) می‌توان، اینترنت مرکزی ساختمان‌ها را با اینترنت فوق پرسرعت رادیویی راه‌اندازی کرد.

    هزینه نصب و راه‌اندازی اینترنت مرکزی ساختمان چقدر است؟

    تجهیزات لازم برای این‌کار توسط شرکت ما به صورت امانی برای مشترکین گذاشته می‌شود. نصب و راه‌اندازی آن هم کاملا رایگان انجام می‌گردد.

    مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها چیست؟

    برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این‌ کار، صرفه جویی در هزینه‌ها، داشتن یک اینترنت پرسرعت بدون نیاز به خط تلفن یا حتی آنتن موبایل است. علاوه بر این عدم وابستگی به مراکز مخابراتی، مستقل بودن اینترنت هر واحد و داشتن یک پنل اختصاصی برای کنترل مصرف و همچنین برخورداری از پشتیبانی همیشگی ۲۴ ساعته نیز از دیگر امکاناتی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

    در ضمن می توانید در پایین همین مقاله در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات یا سوالات خود را درباره اینترنت برج ها و مجتمع ها در شهر مشهد یا شهرهای دیگر مطرح کرده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.
    زیرا کارشناسان امنیت پرداز هر روزه به سوالات شما پاسخ می دهند.
    ما را در اینستاگرام با آدرس Spardaz.ir@ دنبال کنید.

    4.9/5 - (41 votes)

    2 thoughts on “بهترین اینترنت برج ها و مجتمع ها| مقایسه اینترنت‌ها+ هزینه

    1. محمد ربانی says:

      ممنون بابت مطلب مفیدتون.
      آیا این راه اندازی اینترنت برای چند واحد از یک مجتمع نیز قابل انجام است؟

      • مدیر سایت says:

        سلام، خوشحالیم که این مطلب برایتان مفید بوده است.
        تعداد واحدها باید از ۸ تا بیشتر باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.