برای خرید یا اطلاع از تعرفه اینترنت فیبر نوری با توجه به شرایط خودتان کافیست با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

استعلام پوشش دهی فیبر نوری در منطقه شما قیمت نصب و راه‌اندازی 09999897034 ۰۵۱-۹۱۰۹۴۵۰۰

کارشناسان امنیت پرداز در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.

اینترنت فیبر نوری ftth نوعی پهنای باند است که داده‌ها با کابل‌های فیبر نوری به صورت پالس‌های نور انتقال می‌یابد. می‌توان ادعا کرد که اینترنت فیبر نوری با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه، بالاترین سرعت را نسبت به تمامی اینترنت‌ها دارد. در حال حاضر مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری محدود بوده و زیرساخت لازم آن در تمامی شهرها موجود نیست. راه‌اندازی این اینترنت نیاز به تجهیزات خاص و کابل کشی دارد. این روزها برخی شرکت‌ها با داشتن مجوز لازم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال ارائه این خدمت در برخی مناطق هستند. امنیت پرداز نیز با دارا بودن نمایندگی رسمی از چند نمونه از اپراتور‌های دارای مجوز FCP اقدام به خدمت رسانی به مشترکین عزیز نموده است.

در ادامه برای آشنایی با مفهوم اینترنت فیبر نوری، قیمت راه‌اندازی، مدت زمان فعال‌سازی و تمامی جزئیات لازم با ما همراه باشید.

اینترنت فیبر نوری (FTTH) چیست و چگونه عمل می‌کند؟

برخلاف کابل های مسی که داده‌ها را به صورت پالس‌های الکتریکی ارسال می کنند، کابل‌های فیبر به وسیله نور کار انتقال دیتا را با سرعت باورنکردنی انجام می‌دهند. بهتر است برای درک این موضوع، ابتدا نگاهی به ساختار فیبر و چگونگی عملکرد آن بیندازیم.

در داخل کابل‌ها، رشته‌های فیبر‌ نوری قرار دارند. این فیبر‌ها بسیار نازک هستند، به قدری که سایز آنها، به اندازه یک تار موی انسان (۱۲۵ میکرون) است. هر فیبر نوری دارای یک هسته شیشه ای یا پلاستیکی برای انتقال نور است که با روکشی احاطه شده که وظیفه آن انعکاس نور و جلوگیری از خروج آن از هسته است.

همانطور در طول مسیر، نور از طریق کابل‌ها به صورت پالس عبور می‌کند، همزمان سیگنال‌ها نیز با تقویت کننده‌های نوری تقویت می‌شود تا از دست رفتن داده‌ها جلوگیری شود. هنگامی که سیگنال به نقطه پایانی خود می‌رسد، یک ترمینال نوری، این نور را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می کند. در نهایت داده‌ها به وسیله روش کدگذاری باینری (ترکیبی از بیت‌ها و بایت‌ها) ترجمه شده و در سمت کاربر و یا سرور به صورت اطلاعات قابل مشاهده هستند.

انواع پیکربندی فیبر نوری

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مانند امنیت پرداز می توانند با انتخاب یکی از سه پیکربندی اینترنت فیبر نوری که در زیر شرح داده می‌شود، این سرویس را جهت استفاده مشترکین اجرا و پیاده سازی کنند:

مزایای اینترنت بر بستر فیبر

خرید اینترنت پرسرعت فیبر دارای مزایای بی‌شماری است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم:

  • سرعت دانلود بالا: سرعت اینترنت فیبر نوری معمولاً به 1000 مگابیت در ثانیه می‌رسد. حتی در صورت تمایل مشترک به سرعت بالاتر، امکان ارائه سرعت‌های بیشتر تا ۵۰۰۰ مگابیت بر ثانیه نیز وجود دارد.
  • عدم کاهش پهنای باند: یکی از ویژگی‌های بارز اینترنت فیبر، عدم افت سرعت است. حتی در مواقعی که چندین نفر همزمان از پهنای باند استفاده کنند، باز هم شبکه دچار کاهش سرعت یا اختلال نمی‌شود.
  • سرعت دانلود و آپلود متقارن: به طور معمول میانگین سرعت دانلود، دو برابر سرعت آپلود است، اما در سرویس اینترنت فیبر نوری سرعت آپلود و دانلود در بیشتر اوقات متقارن می‌باشد.
  • امکان فعالیت‌های آنلاین: به سبب سرعت آپلود بالایی که اینترنت فیبر نوری دارد، امکان فعالیت‌های آنلاین مانند تماس‌های ویدیویی، اشتراک‌گذاری تصاویر با وضوح بالا و حتی گیم یا استریم برای اشخاص و کسب و کارها فراهم می‌شود.
  • مقاومت بالاتر: از آنجایی‌ که کابل‌های فیبرنوری در شرایط مختلف آب و هوایی و همچنین نسبت به ضربه یا رطوبت، دوام بیشتری از کابل‌های مسی دارند، مشتریان اینترنت فیبر نوری با قطع و وصلی کمتری مواجه هستند.
  • حداقل پینگ تایم: پایین بودن تاخیر و پینگ تایم یکی دیگر از مزیت‌های سرویس‌های فیبر نوری است که برای گیمر‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.
اینترنت فیبر نوری ffth

معایب اینترنت فیبر نوری

معایب اینترنت فیبر نوری در مقابل مزایای بی‌شمار آن ناچیز است. مشکلاتی که در ادامه درباره این سرویس عنوان شده است، موقتی بوده و احتمالا تا دو سال آینده و اتمام پروژه زیرساخت فیبر نوری در کشور، حل خواهد شد. در هر صورت مشکلاتی که در حال حاضر مشترکین را از خرید این سرویس منصرف می‌کند، شامل:

  • عدم پوشش دهی سراسری: از آنجایی که در حال حاضر زیرساخت کابلی فیبر نوری در بیشتر شهرهای کشورمان فراهم نیست، افراد نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند.
  • هزینه بالا: همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ به دلیل نبود زیرساخت شبکه فیبر نوری در کشور، چنانچه تمایل به داشتن این سرویس داشته باشید، می‌بایست هزینه بالایی برای کابل‌کشی پرداخت کنید، که در حال حاضر پرداخت، پرداخت چنین هزینه‌ای، به هیچ عنوان منطقی نیست.

بر اساس گزارش ایسنا: « بیش از ۷۰ هزار کیلومتر فیبر برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم شده است. از طرفی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به پهنای ‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل گیرد.»

کابل کشی زیرساخت اینترنت فیبر نوری

کاربرد اینترنت بر بستر فیبر

سرویس فیبر نوری می‌تواند دسترسی سریع و بدون وقفه به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم کند. بنابراین اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می‌شود، این سرویس برایتان مناسب خواهد بود:

  • اگر کسب و کار شما به یک سرویس کارآمد و پایدار نیاز دارد.
  • اگر فعالیت‌های آنلاین زیادی در فضای وب انجام می‌دهید.
  • اگر گیمر یا تریدر یا استریمر هستید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که بدلیل موقعیت جغرافیایی خود، دسترسی به اینترنت پرسرعت رادیویی یا اینترنت TD-LTE ندارید.
  • اگر در مجتمع‌ها و مراکز تجاری یا اداری ساکن بوده، اما دسترسی به یک اینترنت پرسرعت برای انجام امور خود ندارید.
  • اگر دانلود و آپلود متقارن برای کسب و کار شما اهمیت دارد.
  • اگر به هر دلیلی به دنبال پهنای باند قوی و پایدار هستید.

ثبت نام اینترنت فیبر نوری

برای خرید و ثبت نام اینترنت فیبر نوری، پیشرفته تر‌ین تکنولوژی روز دنیا همین حالا با کارشناسان امنیت پرداز تماس حاصل فرمایید.

021-91094483 051-91094500











    سوالات متداول (FAQ)

    در این قسمت به برخی از مهم‌ترین سوالات شما درباره سرویس فیبر نوری پاسخ خواهیم داد.

    سرعت اینترنت فیبر نوری چقدر است؟

    سرعت اینترنت فیبر نوری به نوع پیکربندی زیرساخت فیبر نوری شما بستگی دارد، اما به طور کلی سرعت اینترنت فیبر نوری برابر با ۱ گیگابیت در ثانیه (Gbps) معادل با ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌‌باشد. با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه کل یک فیلم HD را می‌توانید در کمتر از یک دقیقه دانلود کنید.

    قیمت اینترنت فیبر نوری چقدر است؟

    از آنجایی که اینترنت فیبر نوری هنوز به طور کامل در تمامی شهر‌ها قابل ارائه نیست، هزینه راه اندازی آن نیز، به طور شفاف مشخص نمی‌باشد.

    اما طبق گفته محمدرضا بیدخام‌ مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران: «هزینه راه اندازی شامل کابل کشی، نصب و تهیه مودم با توجه به برند آن و سرویس اولیه حجمی بین بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.» اما اگر زیرساخت آن در شهر شما انجام نشده باشد و نیاز به کابل کشی باشد این هزینه ممکن است تا ۶۰ میلیون تومان نیز برسد.

    مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری کدام است؟

    جهت استعلام پوشش دهی اینترنت فیبر نوری در شهر و منطقه خود، از طریق شماره‌های ۹۱۰۹۴۵۰۰-۰۵۱ و ۹۱۰۹۴۴۸۳-۰۲۱ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    مدت زمان فعالسازی اینترنت فیبر نوری چقدر است؟

    در مواقعی که زیرساخت کابلی فیبر نوری در شهر شما انجام شده باشد و نیازی به کابل کشی نباشد، فعال‌سازی این سرویس بین ۱ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

    اینترنت فیبر نوری مخابرات چه تفاوتی با اینترنت فیبر نوری ftth دارد؟

    نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. در واقع خطوط فیبر مخابرات با خطوط فیبر ftth تفاوت دارد. یعنی شما با راه‌اندازی خطوط فیبر ftth، سرعت بالای ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنید، اما این در حالیست که فیبر نوری که در حال حاضر توسط شرکت مخابرات راه‌اندازی می‌شود، نهایتا تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود ارائه خواهد داد.

    تفاوت اینترنت فیبر نوری با دیگر تکنولوژی‌ها چیست؟

    از آنجایی که این روزها اکثر افراد این روزها به دنبال جایگزین مناسبی برای ADSL هستند، بنابراین با گشت و گذار در فضای وب و آشنایی با مفهوم  فیبر نوری، متقاضی آن می‌شوند. درست است که این تکنولوژی نوظهور البته در ایران، توانسته است گوی رقابت را از دیگر انواع اینترنت پرسرعت برباید، اما تا طرح توسعه این فناوری در تمام کشور اجرایی شود، چندین سال زمان می‌برد.

    بنابراین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که فعلا امکان دریافت سرویس فیبر نوری را ندارید و به دنبال اینترنت پرسرعت هستید، اینترنت وایرلس رادیویی، اینترنت WILT و یا اینترنت نامحدود اختصاصی را با سرعت‌های باور نکردنی امتحان کنید.

    مودم‌های فیبر نوری

    تجهیزات فیبر نوری مانند مودم‌های فیبر نوری با تجهیزات انواع دیگر پهنای باند متفاوت است. مودم‌های فیبر نوری، انرژی الکتریکی را به انرژی نور تبدیل می‌کنند.

    مودم‌های فیبر نوری در برندهای مختلفی مانند هوآوی یا فایبرهوم در بازار موجود هستند. این مودم‌ها معمولا به دو شکل مودم ONT برای منازل در سایز کوچک و ONU برای شرکت‌ها، ساختمان‌ها ساخته می‌شوند.

    در هرحال شما زمانی باید اقدام به خرید این مودم‌ها از شرکت ما یا هر فروشنده‌ دیگری بکنید که از پوشش دهی اینترنت فیبر در منطقه خود اطمینان داشته باشید.

    مودم فیبر نوری

    سخن پایانی

    اینترنت فیبر نوری تحولی عظیم در حوزه اینترنت پرسرعت در سطح کشور ایجاد کرده است. اینترنت فیبر علاوه بر اینکه ظرفیت ارتباطات ثابت کشور را افزایش می‌دهد، کیفیت آن را نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. در هر حال اگر می‌خواهید سرویسی بر بستر داده با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی دریافت نمایید، اینترنت فیبر نوری بهترین گزینه است.

    برای اطلاع از شرایط نصب و راه اندازی در کمترین زمان ممکن و درخواست فیبر با ما تماس بگیرید. در صورتی که منطقه شما قابلیت ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری را نداشته باشد، درخواست شما در الویت راه اندازی برای انواع اینترنت‌های پرسرعت دیگر مانند اینترنت وایرلس رادیویی یا اینترنت wilt قرار خواهد گرفت.

    در ضمن می توانید در پایین همین مقاله در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات یا سوالات خود را مطرح کنید و پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

    کارشناسان امنیت پرداز هر روز به سوالات شما پاسخ می دهند.

    جهت اطلاع از آخرین پروژه‌ها و تخفیف‌ سرویس‌ها ما را در اینستاگرام با آدرس زیر دنبال کنید.

    spardaz.ir
    5/5 - (10 votes)

    12 thoughts on “اینترنت فیبر نوری FTTH | راهنما خرید، هزینه، پوشش دهی

    1. عرشیا says:

      سلام
      شما برای گیم که پایین‌ترین پینگ و بدون Packet Loss بشه بازی کرد، کدوم رو پیشنهاد میدین؟ تهیه اینترنت رادیویی یا فیبر نوری؟

    2. مهدی says:

      سلام دوست عزیز
      اگر بخواهیم فست کانکتور تهیه کنیم باید از کجا بخریم بنده استان بوشهر هستم .
      مخابرات بوشهر نیروهاشون برای هر جوش فیوژنی که میزنند ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان میگیرند از آنجایی هم که بوشهر بی صاحابه نمیدونیم به کجا شکایت کنیم … !!

      • مدیر سایت says:

        سلام، در حال حاضر مجموعه ما توی بوشهر خدمات فیبرنوری ارائه نمیده، اما برای حل مشکلتون می‌تونید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.