اینترنت ماهواره ای یا استارلینک، نوعی از اینترنت است که از طریق تجهیزات مخصوص ماهواره‌ای به نام استارلینک در هر نقطه از دنیا حتی بین کوه ها دسترسی برای شما به پرسرعت ترین پهنای باند را بدون فیلتر محیا می سازد. اینترنت ماهواره ای به هیچ‌کدام از زیرساخت شهری و کشوری به جز مجموعه استارلینک که از زیرمجموعه های SpaceX در آمریکا است، وابسته نیست. این اینترنت تنها از طریق ماهواره‌هایی که برای این موضوع در فضا قرارگرفته اند ارتباط برقرار می‌کند.

درحال حاضرشرکت SpaceX با مدیریت ثروتمندترین شخص دنیا آقای ایلان ماسک (Elon Musk) اقدام به پرتاپ تعداد زیادی ماهواره استارلینک (Star Link) برای دسترسی مردم جهان از طریق دیش‌های مخصوص این شرکت به اینترنت نموده است.

با توجه به نتایج تست های منتشرشده در فضای اینترنت سرعتی بین 50 الی 200 مگابیت دارد و دارای پایین ترین پینگ تایم ممکن در دنیا است. البته سرعت فوق تنها برای یکی از سرویس های اینترنت استارلینک می باشد که آن هم نسخه مسکونی بوده و شما در سرویس های تجاری اینترنت استارلینک امکان دریافت سرعت 350 مگابیت برثانیه را نیز خواهید داشت.

اما سوال اینجاست که آیا اینترنت ماهواره‌ ای در مشهد و یا هر شهر دیگر در ایران قابل دسترسی است یا خیر؟ در صورتی که ایران تحت پوشش اینترنت ماهواره ای قرار گرفت برای خرید تجهیزات و راه اندازی چه باید کرد؟ سرویس‌های این اینترنت به چه صورتی و با چه هزینه ای خواهد بود؟

برای پاسخ کامل و جامع به این سوالات تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در کوه ها

اینترنت ماهواره ای قابل استفاده در کوه‌ها

اینترنت ماهواره ای استارلینک در دریا

اینترنت ماهواره ای قابل استفاده در دریا

برای دریافت اینترنت پرسرعت در مشهد در کمترین زمان ممکن و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره‌های  09999897034  یا 91094500-051 در تماس باشید.

آیا اینترنت ماهواره ای در مشهد و یا ایران قابل دسترسی است؟

خیر، تا کنون طبق آخرین نقشه منتشرشده از سوی شرکت استارلینک، ایران و شهرهای آن تحت پوشش این اینترنت نبوده و امکان برقراری ارتباط در هیچکدام از شهرهای ایران شامل مشهد میسر نیست.

اگر در فضای وب فارسی با تیترهایی همچون؛ ” اینترنت استارلینک به ایران رسید”  یا “خرید و فروش دیش و نصب تجهیزات اینترنت ماهواره ای در مشهد یا شهرهای دیگر ایران”  برخورد کردید، مطمئن باشید اینا نمونه‌های واضحی از کلاهبرداری و تبلیغات دروغین است.

برای اینکه در دام اینگونه افراد گرفتار نشوید، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

اینترنت ماهواره ای مشهد ایران

آیا تجهیزات اینترنت ماهواره ای درمشهد و یا ایران موجود است ؟

با توجه به آنچه گفته شد؛ بهتر است از حالا به فکر خرید دستگاه، مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران نباشید.

زیرا در حال حاضر و در زمان انتشار این مقاله  یعنی فروردین ماه ۱۴۰۲، تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک اصلا در ایران موجود نیست. چنانچه شخصی اقدام به ورود این تجهیزات کند، بدلیل عدم وجود سیگنال ماهواره ای امکان دریافت خدمات میسر نمی باشد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چند مدل است؟

سرویس های اینترنت استارلینک به صورت نامحدود ارائه می شوند و به صورت ماهیانه هزینه سرویس که بابت خدمات است، دریافت می گردد. سرویس‌های اینترنت استارلینک دارای چهار نوع متفاوت به شرح ذیل است:

  • Residential: سرویس‌های اینترنت استارلینک مخصوص استفاده کاربران خانگی.
  •  Business: سرویس‌های اینترنت مخصوص استفاده تجاری (بیشتر برای شرکت‌های با سایز بزرگ و کارخانجات به همراه صنایع مناسب است.)
  • RVs: سرویس‌های اینترنت مخصوص مسافرت زمینی (با نصب دیش بر روی وسیله نقلیه خود در هر زمان که تمایل داشته باشید، می توانید سرویس خود را قطع و یا وصل کنید.)
  • Maritime: سرویس اینترنت ویژه استفاده در دریا (اینترنت پرسرعت بر روی کشتی و یا اسکله های نفتی و … .)
اینترنت استارلینک در ایران

آیا در صورت وجود ارائه اینترنت ماهواره ای در مشهد و یا ایران هزینه آن مقرون به صرفه است؟

این اینترنت بدلیل شرایط خاص و حساس آن برای هر شخصی مناسب نیست. اما اگر در یک ساختمان با حداقل 5 واحد به بالا زندگی می‌کنید، امکان دریافت این اینترنت را با هزینه ریالی تقریبا 700 هزارتومان ماهیانه برای هر واحد خواهید داشت.

( این مبلغ با توجه به نرخ دلار زمان انتشار این مقاله می‌باشد و تنها برای استفاده از سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک مخصوص ساختمان های مسکونی است. در واقع هزینه‌هایی همچون تجهیزات و راه اندازی اولیه که حدوداً  26 میلیون تومان می باشد به صورت جداگانه محاسبه می گردد.)

تمامی قیمت های اعلامی مربوط به زمان انتشار این مقاله می باشد و با نرخ دلار روز محاسبه شده است همچنین شرکت ارائه دهنده خدمات استارلینک و یا هر مجموعه واسط دیگر می تواند در هر زمان و بدون اطلاع قبلی اقدام به افزایش یا کاهش قیمت نماید و حق هرگونه اعتراض از کاربران سلب می شود.

آیا اینترنت ماهواره‌ای برای تماشا فیلم، استریم، ترید، گیم و یا دیگر امورات روزمره مناسب است؟

بله، با توجه به سرعت این نوع اینترنت و همچنین پینگ تایم بسیارپایین برای تمامی این امور مناسب خواهد بود.

سرعت اینترنت ماهواره ای

آیا به غیر از اینترنت ماهواره ای راه دیگری برای داشتن یک اینترنت پرسرعت وجود دارد؟

اینترنت رادیویی یا همان وایرلس در حال حاضر بهترین راهکار برای داشتن یک اینترنت پرسرعت با پینگ پایین در مکان‌های فاقد زیرساخت مخابراتی و یا حتی دارای زیرساخت مخابراتی ضعیف است.

اما در نظر داشته باشید، برای راه اندازی این اینترنت نیاز به بررسی و امکان سنجی اولیه توسط کارشناس است.

هزینه تجهیزات و سرویس های اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است ؟

تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک که شامل یک گیرنده (دیش) به همراه یک اکسس پوینت و کابل شبکه است. هزینه این تجهیزات با توجه به نوع سرویس دریافتی طبق شرح ذیل می تواند متفاوت باشد:

– Residential Star Link :

۲۱ میلیون تومان + هزینه سرویس / ماهیانه 4 میلیون تومان

– Star Link Business :

۹۰ میلیون تومان + هزینه سرویس / ماهیانه 16 میلیون تومان

– Star Link RVs :

۲۳ میلیون تومان + هزینه سرویس / ماهیانه 4 میلیون و 400 هزارتومان

– Star Link MariTime :

 352 میلیون تومان + هزینه سرویس / ماهیانه 160 میلیون تومان

تجهیزات اینترنت ماهواره ای یا استارلینک

تجهیزات اینترنت ماهواره ای یا استارلینک

نکته! تمامی قیمت های فوق با در نظر گرفتن نرخ دلار 32 هزارتومانی است و هزینه راه اندازی آن به صورت جداگانه محاسبه و توسط شرکت مجری دریافت خواهد شد. البته راه اندازی اینترنت ماهواره ای استارلینک بسیار ساده هست و هر شخصی می تواند خودش اقدام به راه اندازی نماید.

در ضمن می توانید در پایین همین مقاله در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات یا سوالات خود را درباره اینترنت ماهواره ای یا استارلینک مطرح کرده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.
زیرا کارشناسان امنیت پرداز هر روزه به سوالات شما پاسخ می دهند.

ما را در اینستاگرام با آدرس Spardaz.ir@ دنبال کنید.

4.9/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.