تلفن ثابت مجازی مشهد یا تلفن ثابت اینترنتی در مشهد به خطوط voip گفته می‌شود که امکان برقراری تماس‌های تلفنی به جای سیم را بر روی بستر شبکه فراهم می‌کنند. به حالت پیشرفته‌تر از تلفن ثابت مجازی (voip) که امکانات بیشتری نیز دارد، مرکز تلفن ابری (Hosted PBX) می‌گویند. این موارد همگی راه حل‌هایی برای داشتن یک خط تلفن ثابت با قابلیت جابه‌جایی دائمی و امکاناتی نظیر منشی گویا، صف انتظار، تعریف داخلی، کانال و … است. در ادامه برای روشن شدن موضوع سه مفهوم تلفن ثابت مجازی، مرکز تلفن ابری و تلفن ثابت ابری را توضیح داده‌ایم.

همینطور در ادامه مزایا تلفن ثابت مجازی، تعرفه، روش استفاده و … عنوان شده است. پس همراه ما باشید.

تلفن ثابت مجازی مشهد (تلفن ثابت اینترنتی)

در تلفن ثابت‌های قدیمی ارتباط بین هر مشترک با سیم به مراکز مخابراتی و پس از آن با زیرساخت کل کشور برقرار می‌شد. بنابراین دیتای یک تماس تلفنی بر بستر مخابراتی از طریق سیم کشی های تلفن انتقال پیدا می‌کرد.

اما در نسل جدید تلفن‌های ثابت‌ از تکنولوژی خطوط  voip که مخفف Voice over Internet Protocol استفاده می‌شود. این خطوط که با نام‌های تلفن ثابت مجازی، trunk، SIP، تلفن ثابت اینترنتی هم شناخته شده ‌اند، در واقع یک نوع از خطوط تلفن ثابت هستند که صدا را در تماس های تلفنی گرفته و به بسته های دیتا تبدیل می کند. سپس این دیتای تماس تلفنی به جای سیم بر بستر شبکه انتقال پیدا می کند.

یعنی زمانی‌ که شما خطوط ثابت ویپ (voip) یا همان خط تلفن ثابت مجازی را از یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت مانند پیشگامان می‌خرید، تماس های شما بر روی پروتکل SIP بر روی شبکه اینترنت پیشگامان به مراکز مخابراتی و از آنجا به زیرساخت کل کشور ارسال می‌شود و در این نوع مکالمه شما بهترین کیفیت از صدا را خواهید داشت. علاوه بر این از امکانات بسیاری نیز بهره‌منده خواهید شد.

پس برای خرید تلفن ثابت مجازی از هر شرکتی مثل پیشگامان، آسیاتک و …، اینترنت‌تان را هم باید از همین شرکت دریافت کنید.

تلفن ثابت مجازی (voip)

اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک و یا بزرگ هستید و یا حتی یک ارگان دولتی می باشید، برای راه اندازی این نوع خط تلفن و برخورداری از امکانات بی نظیر آن می بایست یک سرور فیزیکی نیز داشته باشید، که ارتباط شما را به شبکه شرکت ارائه دهنده اینترنتتان متصل کند. این سرور فیزیکی می‌تواند یک کامپیوتر با یک کانفیگ ساده در مکان خودتان باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تلفن ثابت مجازی یا همان خطوط voip، هزینه‌ها، مزایای آن، تعرفه، روش راه‌اندازی، نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های مورد نیاز حتما به لینک زیر مراجعه کنید.

ثبت نام آنلاین

۰۵۱-۹۱۰۹۴۵۰۰ ۰۲۱-۹۱۰۹۴۴۸۳









    مرکز تلفن ابری مشهد (Hosted PBX)

    مرکز تلفن ابری یا همان hosted pbx از تلفن ثابت مجازی پیشرفته تر و دارای امکانات بیشتری است. به همین علت مخصوص کسب و کارها  است. روش کار مرکز تلفن ابری بدین گونه است که؛ شرکت ارائه دهنده اینترنت مانند پیشگامان، تجهیزات لازم را تهیه کرده و یک مرکز تلفن برای شما در دیتاسنتر خود راه اندازی می‌کند. بنابراین شما به جای اتصال به مرکز تلفنی که دیگران نیز به آن متصل هستند به مرکز تلفن خود متصل هستید. همین امر موجب می‌شود که به امکانات بیشتر و کیفیت بالاتری نیز دست پیدا کنید.

    اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و در قدیم از سانترال استفاده می‌کردید و هر رورز با مشکلات آن درگیر بودید ؛ باید بدانید که  اکنون سانترال‌های قدیمی جای خود را به نسل جدید تلفن‌های ثابت بر بستر voip یعنی Hosted PBX داده‌اند.

    مرکز تلفن ابری (hosted pbx)

    تلفن ثابت ابری مشهد

    هنگامی‌که شما از یک شرکت، تلفن ثابت ابری خریداری می‌کنید؛ عملکرد فنی آن مانند خطوط تلفن ثابت مجازی است که در بالا عنوان شد، با این تفاوت که به جای اینکه ارتباطات شما با سرور فیزیکی خودتان وجود داشته باشد، شما از سرور شرکت استفاده می‌کنید. سپس این سرور واسط، به شرکت ارائه دهنده اینترنتتان متصل می‌شود. به همین دلیل هم فرقی ندارد که شما اینترنت را از کدام شرکت دریافت کرده اید.

    این عمل امنیت این سرویس را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد،به همین سبب ارائه این سرویس، توسط سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی غیر قانونی اعلام شده است .

    بنابر آنچه گفته شد؛ ما هم به شما استفاده از این مدل سرویس را پیشنهاد نمی‌کنیم، و به جای آن می‌توانید سرویس تلفن ثابت مجازی یا مرکز تلفن ابری  که مورد تایید این سازمان است را تهیه و خریداری کنید.

    مزایای تلفن ثابت مجازی

    • انتخاب پیش شماره دلخواه شهر‌ها (۰۲۱- ۰۵۱- و …)
    • شماره ۹۱۰۹ و ۴ رقم بعدی به انتخاب شما
    • عدم وابستگی به مکان و مراکز مخابراتی
    • قابلیت جابه‌جایی به هر شهر یا هر منطقه
    • هزینه ارزان و مقرون به صرفه
    • کیفیت بالای مکالمات
    • مناسب برای کابران خانگی و سازمانی
    • مالکیت دائمی خط

    امکانات تلفن ثابت مجازی

    • منشی گویا (IVR)
    • صندوق صوتی
    • قابلیت ضبط تماس‌ها
    • صف انتظار و صف‌های پاسخ‌گویی
    • تعریف داخلی به تعداد نامحدود
    • امکان ارسال و دریافت فکس اینترنتی
    • امکان ایجاد تماس همزمان به تعداد دلخواه
    • امکان دایورت تماس به موبایل یا تلفن ثابت

    سوالات متداول (FAQ)

    چطور می‌توان از تلفن ثابت مجازی برای تماس استفاده کرد؟

    برای برقراری ارتباط با ویپ(voip) از سه روش استفاده کرد:

    • IP Phone: استفاده از تلفن‌های مخصوص ویپ
    • ATA: استفاده از تلفن‌های معمولی ولی با مبدل ATA
    • Application: استفاده از اپلیکیشن اختصاصی

    برای برقراری چندین تماس همزمان با یک شماره چه باید کرد؟

    به این امکان کانال گفته می‌شود، یعنی هر کانال یک بوق آزاد است. پس به تعداد کانال‌هایی که خریداری می‌کنید، امکان برقراری تماس (اعم از ورودی و خروجی) وجود خواهد داشت.

    هزینه اضافه کردن هر کانال به تلفن ثابت مجازی چقدر است؟

    حداقل می‌بایست دو کانال اضافه کنید که هزینه آن ۲۲۰ هزار تومان می‌باشد.

    هزینه راه‌اندازی تلفن ثابت مجازی در مشهد چقدر است؟

    هزینه هر سرشماره معمولی ۲۱۸ هزار تومان است. چندین پلن وجود دارد: معمولی، برنزی، نقره‌ای، طلایی، هر چه پلن بالاتری انتخاب کنید، شماره ای رندتر و هزینه آن بیشتر است. هزینه شارژ خط شش ماهه ۵۰۰,۰۰۰ هزار تومان است.

    شهر‌های تحت پوشش برای ارائه سرویس تلفن ثابت مجازی توسط امنیت پرداز کدام است؟

    خدمات سرویس‌ تلفن ثابت مجازی در مشهد و به طور کلی در استان‌های خراسان رضوی، تهران، یزد، هرمزگان، بوشهر، گرگان، اصفهان، فارس در حال حاضر توسط مجموعه ما که نماینده کشوری پیشگامان هستیم، ارائه می‌گردد.

    تعرفه مکالمه هر دقیقه تماس بر روی خط تلفن ثابت مجازی در مشهد چقدر است؟

    در صورتی که این سرویس را از مجموعه ما تهیه کنید، قیمت بسته‌های اعتباری مکالمه شامل ۵ هزار تومان، ۱۰ هراز تومان تا ۱ میلیون تومان می‌باشد. همچنین تعرفه به شرح جدول زیر است:

    تعرفه مکالمه

    داخلی بر روی یک پهنای باند :  ۳۵ ﷼

    ثابت داخل استان : ۴۵ ریال

    ثابت بین استان : ۳۳۰ ریال

    همراه : ۶۲۵ ﷼

    در ضمن می توانید در پایین همین مقاله در قسمت دیدگاه‌ها، نظرات یا سوالات خود را مطرح کنید و پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. کارشناسان امنیت پرداز هر روز به سوالات شما پاسخ می دهند.

    جهت اطلاع از آخرین پروژه‌ها و تخفیف‌ سرویس‌ها ما را در اینستاگرام با آدرس زیر دنبال کنید.

    spardaz.ir
    4.9/5 - (84 votes)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.